שירו של אבא: וישלח \\ יואב דיליאון

    יואב דיליאון No Comments on שירו של אבא: וישלח \\ יואב דיליאון

    בכל שבוע מפאר יואב דיליאון את שולחן השבת בדברי תורה אותם זכה לשמוע מאביו ר' בנימין זאב ז"ל. השבוע פרשת 'וישלח' ואתם מוזמנים להתענג על דברי התורה

    צילום: משה ביטון
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "וישלח יעקב מלאכים לפניו אל עשו אחיו.."
    על הפסוק הזה כותב רש"י על פי המדרש: ש"מלאכים ממש" שלח יעקב אל עשיו אחיו. שואל אבא למה הסיקו שיעקב שלח לאחיו הרשע מלאכי מעלה? אולי ממה שכתוב בתורה "מלאכים" הכוונה לשליחים בני אנוש?

    אלא מסביר אבא שאין להעלות על הדעת שצדיק כמו יעקב ישלח אנשים רגילים בשליחות מסוכנת. יעקב נמצא באותו זמן בחששות כבדים לקראת הפגישה עם אחיו השונא אותו והוא לא ישלח אחרים למקום הסכנה שהוא עצמו חושש. לכן אין לנו להסיק שיעקב שלח מלאכי מרום שאין להם כל סכנה מהפגיעה של עשיו הרשע.

    "באנו אל אחיך אל עשו וגם הולך לקראתך וארבע מאות איש עמו.."
    שואל אבא לשם מה יצא עשיו לקראת אחיו עם 400 מאות לוחמים? הרי הוא הכיר את יעקב אחיו שהוא "איש תם יושב אוהלים" האמנם חשש כל כך מפני כוחו של יעקב שדאג להכין מולו 400 לוחמים? אלא מסביר אבא שעשיו הרשע לא רק רצה להרוג את יעקב, אלא רצה גם להסוות את מעשה הרצח המתוכנן כדי להישאר צדיק בעיני אביו יצחק. ולכן הכין לקראת המפגש עם אחיו יעקב חבורה גדולה של לוחמים שיעשו בשבילו את העבודה וירצחו את יעקב וגם ישמשו עדים מול יצחק האבא שידיו של עשיו לא שפכו את דם יעקב אחיו.

    "ויצו גם את השני גם את השלישי גם את כל ההולכים אחרי העדרים…."
    כרגיל אצל אבא הכל מרומז וגם כאן כתוב שלוש פעמים "גם" רמז ל-3 גאולות על ידי שלושה צדיקים: גאולת משה, גאולת מרדכי, גאולת משיח.

    "ויבוא יעקב שלם עיר שכם…"
    אומר אבא 'שלם' ראשי תיבות: "ש=שם, ל=לשון, מ=מלבוש". אף על פי שהיה אצל לבן זמן רב לא שינה את שמו היהודי את לשונו ואת מלבושו וחזר כיהודי שלם.



    0 תגובות